De Klok
  • 3/16

Don Schavemaker

don.schavemaker@zeelandia.nl
Manager Sales MKB

Ham/kaas
croissantje.

Cijfers bieden inzicht in momenten en trends. Daarom vormen zij vaak een goed instrument om op te sturen. Laatst was ik bij een bakker-ondernemer die in zijn cijfers zag hoe een kleine beslissing een groot positief effect op de omzet had. Zo was hij met online bestellen begonnen, maar bedacht om niet online te laten afrekenen. “Want dan is de klant na het afhalen zo weer weg. Maar de klant moet niet snel weg”, zo zei hij. “Die moet hier even blijven staan, rondkijken, misschien trek krijgen in een ham/kaascroissantje.” Wat slim! Want we weten inmiddels allemaal dat een webshop tot een hoger bestelbedrag leidt. Door de klant vervolgens te verleiden langer in de winkel te blijven, pakt deze bakker ook nog eens aantoonbaar een hogere kassa-aanslag. Terwijl hij tegelijk de klant het gemak biedt dat de bestelling keurig klaarstaat. Win-win dus. Dat is ook de achtergrond van de recente reorganisatie bij Zeelandia. Cijfers laten een veranderende markt zien, en diezelfde cijfers vertellen hoe wij nog fitter kunnen worden om jou als ambachtelijke bakker ook de komende jaren optimaal te kunnen ondersteunen. Met productinnovaties waardoor je werk makkelijker wordt. Succesvolle applicaties die je omzet vergroten. Handige online tools die je tijd besparen. In deze Klok lees je een inspirerend gesprek met bakkerij-enthousiast Paul van Rossum. Hij heeft wekelijks een ‘dashboarddag’ waarin hij in de cijfers duikt. En durft op basis daarvan te kiezen om het verschil te maken. Een verschil maken, dat is precies wat we ook nog jaren willen blijven doen. Als vertrouwde partner die investeert in de samenwerking zodat ook jij een relevante en rendabele positie houdt in de toekomst. Voor al die extra ham/kaascroissantjes en andere lekkere brood- en banketproducten die je gaat verkopen. Laten we daar binnenkort eens persoonlijk over verder praten!

Don Schavemaker